För att hjälpa dig så snabbt som möjligt och okomplicerat
vi har samlat svar på de vanligaste
ställde frågor till dig.
Hittar du inget svar på din fråga?
Kontakta oss personligen.
Välkommen till SMARTBett kundtjänst
Ring oss
Vår kundtjänst finns där för dig. Väntetid mindre än
5 minuter.
RING OSS
+49 (0) 5175 928 999 0
5 minuter.
Våra kontorstider:
Mån - Tors: 8:00 - 17:00
Fre: 8:30 - 15:00
Lördag / söndag: stängt
Din telefonleverantörs priser gäller.
Generella frågor
Hur går leveransen till?
Din sängskåp levereras av en speditionsfirma. Småartiklar levereras av GLS, förutom om
vikten eller kvantiteten är för stor. Alla avtal om leveransdatum kan ordnas direkt
med speditören. Inför leveransen gör en överenskommelse pr ring eller få ett e-postmeddelande om detta
utnämning. Då kan vi se till att du personligen kan ta emot din önskade produkt.
Hur går återlämningen av en sängskåp till?
Om du osv. vill skicka tillbaka sängskåp, kan du inom 14 dagar efter
mottagandet av varorna utövar din ångerrätt och skickar din retur av beställningen till oss. Klicka bara på
knappen nedan och skicka din förfrågan till vår kundtjänst.
Vi tar ut en returavgift på ett visst belopp (såsom 150,00) för en retur, eller
du skickar tillbaka din beställning självständigt. Du kommer att informeras separat vid hämtning
ett avtal via e-post.
Kontrollera även din skräppostmapp. När varorna anländer till vårt lager, kommer
de kommer att kontrolleras omedelbart, och sedan kommer beloppet att överföras till dig. Vänligen packa föremålen
tillräckligt i (helst i originalförpackningen) för att garantera en säker leverans, alltså
där normalt inget extra förpackningsmaterial kan tas med.
DIN FÖRFRÅGAN
Levererar SMARTBett även sina produkter utomlands?
Erbjudandet är tillgängligt för alla kunder i Europa som vill beställa en säng Murphy och
andra varor. Du hittar leveranskostnaderna
här
Order
Var är min beställning nu?
Du kan se aktuell leveransstatus för din beställning via leveransspårning. I det
fraktavisering du har fått via e-post hittar du en länk för att spåra leveransen.
Om statusen för din beställning visar "levererat", även om du inte har mottagit varan, vänligen
kolla först i speditörens leveransspårning om paketet levererats till en granne eller i ett
paketbutik. Har du ytterligare frågor eller om din beställning inte har kommit fram helt efter
flera dagar, eller kanske statusen inte har ändrats, skicka oss också en förfrågan,
så att vi kan kontrollera det. Klicka bara på knappen nedan.
DIN FÖRFRÅGAN
Kan jag ställa in leveransdatum?
Du kan ange ett önskat datum under beställningen, men vi kan fortfarande inte garantera att detta
datum kan uppfyllas. Utfällbara sängar levereras av speditör. Dina specialister kommer
kontakta dig direkt via din e-post eller telefon för att föreslå ett leveransdatum. Små artiklar
levereras som postpaket. I det här fallet kan vi inte ha något inflytande på
leveranstid. Med paketleverantörer som GLS kan du spåra leveransstatus online.
Kan jag ändra den angivna leveransadressen?
En efterföljande ändring av leveransadressen är endast möjlig om varorna ännu inte har levererats
lämnade lagret. Skicka bara en förfrågan till oss med knappen nedan. Fick varorna
redan lämnat lagret, eller leveransen redan har meddelats, är den inte längre
möjligt att göra en förändring.
DIN FÖRFRÅGAN
Kan jag ändra min beställning och lägga till varor och tjänster till den?
Det är möjligt att lägga till varor eller tjänster till en aktuell beställning (beställningar med
betalningsmetoderna "på konto" eller "i delbetalningar").
Skicka bara en förfrågan med dina önskemål till oss via knappen nedan.
DIN FÖRFRÅGAN
Skicka bara en förfrågan med dina önskemål till oss via knappen nedan.
Betalning / Återbetalning
Vilka betalningsalternativ kan jag välja?
Du kan hitta alla tillgängliga metoder för att betala för bäddsängen här
Varför har jag fortfarande inte fått någon faktura?
Ditt kvitto på fakturan skickas först efter att varorna har levererats till din angivna adress
e-postadress, och det är inte en del av leveransen. I det fall du osv. har inte fått din
kvitto på fakturan 1 vecka efter att du fått ditt paket, titta gärna i din skräppostmapp.
När du fortfarande inte kan hitta din faktura där, skicka bara ett kort meddelande till oss med hjälp av hjälp
på knappen nedan.
DIN FÖRFRÅGAN
Hur får jag en kreditnota?
Kreditnotor återbetalas alltid av oss med den betalningsmetod som valts i beställningsprocessen
(undantag - postförskottsförsändelser). Betalningar kommer att återbetalas inom 14 dagar efter
avbokning.
Om du inte har fått en kreditnota efter denna deadline, skicka oss din förfrågan med knappen nedan. Om du har fått en felaktig återbetalning, kontakta oss snälla på samma sätt. För en lyckad verifiering behöver vi motsvarande ordernummer med en kort beskrivning.
DIN FÖRFRÅGAN
Om du inte har fått en kreditnota efter denna deadline, skicka oss din förfrågan med knappen nedan. Om du har fått en felaktig återbetalning, kontakta oss snälla på samma sätt. För en lyckad verifiering behöver vi motsvarande ordernummer med en kort beskrivning.
Varför har jag fortfarande inte fått en kreditnota?
Du får en kreditnota vid retur eller eventuell rabatt. I fallet med
en retur kan kreditnotan inte utfärdas förrän vi har mottagit din returnerade produkt,
och tilldelade den till din beställning. Om du inte har fått en kreditnota inom 14 dagar efter
skicka din retur, vänligen kontakta oss med knappen nedan.
DIN FÖRFRÅGAN
Avbokning / Retur
Hur kan jag returnera en vara?
Vill du returnera en produkt som inte är en sängskåp? Det är inga problem.
Du har självklart 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit din vara.
För att säkerställa en snabb och problemfri hantering av returen, vänligen följ nedan instruktioner:
Du har självklart 14 dagars ångerrätt efter att du mottagit din vara.
För att säkerställa en snabb och problemfri hantering av returen, vänligen följ nedan instruktioner:
- Skicka gärna en förfrågan till oss via knappen nedan, så att vi kan notera din retur i din beställning. Skicka oss en förfrågan via knappen nedan så att vi kan registrera din retur i din beställning.
- Vid retur av varorna, packa dem på ett sådant sätt att de kan skickas utan vara skadad.
- Ta paketet till en pakettjänstleverantör och returnera det till oss. Tyvärr kan vi inte acceptera icke-fria försändelser.
Vad ska jag göra när jag får en skadad eller trasig produkt
delar?
Vi ber om ursäkt, eftersom det såklart inte ska hända.
DIN FÖRFRÅGAN
- Det är därför viktigt att du anmäler en skada direkt så fort du upptäcker den, så vi kan bearbeta det snabbt. Därför är det bäst att kontrollera alla paket och komponenter, före montering.
- Skicka också en kort beskrivning av detta till oss via knappen nedan. Efter att ha mottagit din kundfråga kommer du att få svar så snart som möjligt om det fortsatta förfarandet.
Hur kan jag göra anspråk på garantin för defekta varor?
Under de första två åren från leveransdatum har du ett juridiskt garantianspråk. Om du vill
dra nytta av denna garanti, skicka oss din förfrågan med knappen nedan.
Vi kommer att granska de dokument du har skickat till oss och återkommer till dig så snart som möjligt för att diskutera det fortsatta förloppet av ditt klagomål.
DIN FÖRFRÅGAN
Vi kommer att granska de dokument du har skickat till oss och återkommer till dig så snart som möjligt för att diskutera det fortsatta förloppet av ditt klagomål.
Hur avbryter jag min beställning/vara från min beställning?
För att avbryta din beställning, skicka oss en förfrågan med knappen nedan.
Efter en lyckad verifiering och annullering av din beställning får du en bekräftelse pr
e-post och det återbetalade beloppet återbetalas omedelbart.
DIN FÖRFRÅGAN
Vad ska jag göra om jag har fått en felaktig artikel?
Vi ber om ursäkt, eftersom det såklart inte ska hända.
Vi byter självklart ut artikeln kostnadsfritt om du så önskar.
DIN FÖRFRÅGAN
Vi byter självklart ut artikeln kostnadsfritt om du så önskar.
- Skicka oss din förfrågan samt en kort beskrivning av artikeln med hjälp av knappen nedan.
- Efter att ha mottagit din förfrågan får du information om den så snart som möjligt Nästa steg.
Säkerhet och villkor